Algemene Voorwaarden

 

IIInhoudsopgave


 Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 9 - De prijs

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 - Betaling

Artikel 14 - Klachtenregeling

Artikel 15 - Geschillen

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen


Artikel 1 - Definities


In deze voorwaarden wordt verstaan onder:


1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; Lees alles over bedenktijd


2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;


3. Dag: kalenderdag;


4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;


5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.


6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;


7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.


8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;


9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;


10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.


11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.



Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer


Home, Gifts & More Scheldestraat, 213313 GX DORDRECHT Nederland T (065) 397-7184 E info@HomeGiftsAndMore.nl KVK 88347028 BTW nummer nl003763607b10


Artikel 3 - Toepasselijkheid


1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.


2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.


3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.


4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.


5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.


6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.


7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.



Artikel 4 - Het aanbod


1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.


2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

 

3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

 

4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.


5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.


6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder: de prijs inclusief belastingen; de eventuele kosten van verzending; de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn; het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht; de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst; de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert; de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel; of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de consument te raadplegen is; de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen; de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten; de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.



Artikel 5 - De overeenkomst


1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.


2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.


3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

 

4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.


5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen: het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan; de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht; de informatie over garanties en bestaande service na aankoop; de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst; de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.


6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.


7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.




 Artikel 6 - Herroepingsrecht Bij levering van producten:


 1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.


 2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.


3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. 4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willenmaken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit. Bij levering van diensten:

1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.


 2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.



Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping


1. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product.


2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.


3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.


4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst. Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument; die duidelijk persoonlijk van aard zijn; die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden; die snel kunnen bederven of verouderen; waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft; voor losse kranten en tijdschriften; voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken; voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten: betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode; waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken; betreffende weddenschappen en loterijen.



Artikel 9 - De prijs


1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.


2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.


3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.


4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.


5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw. 6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordtgeen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.



Artikel 10 - Conformiteit en garantie


1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.


2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.


3. Op alle producten is de wettelijke garantie van toepassing. De duur van de wettelijke garantie kan verschillen op basis van de aard van het product.


4. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.


5. De garantie geldt niet indien: de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken; de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn; de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.



Artikel 11 - Levering en uitvoering


1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.


2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.


3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.


4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.


5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.


6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.


7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.



Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging Opzegging


1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.


2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.


3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten: te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode; tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen. Verlenging

1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften

(proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode. Duur

1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.



Artikel 13 - Betaling


1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.


2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden. 3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.



Artikel 14 - Klachtenregeling


1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.


2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.


3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.


4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.


5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie.


6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.


7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.



Artikel 15 - Geschillen


1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.


2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.



Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.


 


 

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

 

-  Aan: Home, Gifts & More    

Scheldestraat 21

3313 GX Dordrecht

info@homegiftsandmore.nl

+31 653977184

 

-  Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten: *

..............................................................................................................................................................................................................................................

herroept/herroepen*

 

-       Besteld op*/ontvangen op*

.............................................................................................................................................................................................................................................

-  Ordernummer 

.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

-  Naam

 

-  Adres

 

-  Handtekening consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

 

-  Datum

 

 

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.


Algemene Voorwaarden

 

Inhoudsopgave:

Artikel  1 - Definities

Artikel  2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel  3 - Toepasselijkheid

Artikel  4 - Het aanbod

Artikel  5 - De overeenkomst

Artikel  6 - Herroepingsrecht

Artikel  7 - Verplichtingen van de consument

                tijdens de bedenktijd

Artikel  8 - Uitoefening van het

                herroepingsrecht door de

                consument en kosten daarvan

Artikel  9 - Verplichtingen van de

                 ondernemer bij herroeping

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 - De prijs

Artikel 12 - Nakoming en extra garantie

Artikel 13 - Levering en uitvoering

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging

                 en verlenging

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klachtenregeling

Artikel 17 - Geschillen

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende

                 bepalingen

 

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1.  Aanvullende overeenkomst: een

    overeenkomst waarbij de consument

    producten, digitale inhoud en/of diensten

    verwerft in verband met een overeenkomst

    op afstand en deze zaken, digitale inhoud

    en/of diensten door de ondernemer 

    worden geleverd of door een derde partij 

    op basis van een afspraak tussen die derde

    en de ondernemer;

2.  Bedenktijd: de termijn waarbinnen de

    consument gebruik kan maken van zijn

    herroepingsrecht;

3.  Consument: de natuurlijke persoon die niet

    handelt voor doeleinden die verband

    houden met zijn handels-, bedrijfs-,

    ambachts- of beroepsactiviteit;

4.  Dag: kalenderdag;

5.  Digitale inhoud: gegevens die in digitale

    vorm geproduceerd en geleverd worden;

6.  Duurovereenkomst: een overeenkomst die

    strekt tot de regelmatige levering van

    zaken, diensten en/of digitale inhoud

    gedurende een bepaalde periode;

7.  Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel

    - waaronder ook begrepen e-mail - dat de

       consument of ondernemer in staat stelt

       om informatie die aan hem persoonlijk is

       gericht, op te slaan op een manier die

       toekomstige raadpleging of gebruik

       gedurende een periode die is afgestemd

       op het doel waarvoor de informatie is

       bestemd, en die ongewijzigde reproductie

       van de opgeslagen informatie mogelijk

       maakt;

8.  Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de

    consument om binnen de bedenktijd af te

    zien van de overeenkomst op afstand;

9.  Ondernemer: de natuurlijke of

    rechtspersoon die producten, (toegang tot)

    digitale inhoud en/of diensten op afstand

    aan consumenten aanbiedt;

10. Overeenkomst op afstand: een

    overeenkomst die tussen de ondernemer en

    de consument wordt gesloten in het kader

    van een georganiseerd systeem voor

    verkoop op afstand van producten, digitale

    inhoud en/of diensten, waarbij tot en met

    het sluiten van de overeenkomst uitsluitend

    of mede gebruik gemaakt wordt van één of

    meer technieken voor communicatie op

    afstand;

11. Modelformulier voor herroeping: het in

    Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen

    Europese modelformulier voor herroeping.

    Bijlage I hoeft niet ter beschikking te

    worden gesteld als de consument ter zake

    van zijn bestelling geen herroepingsrecht

    heeft;

12. Techniek voor communicatie op afstand:

    middel dat kan worden gebruikt voor het

    sluiten van een overeenkomst, zonder dat

    consument en ondernemer gelijktijdig in

    dezelfde ruimte hoeven te zijn 

    samengekomen.

 

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Home, Gifts & More

Scheldestraat 21

3313 GX Dordrecht

Afhaal- en bezoek mogelijk, alleen op afspraak

Telefoonnummer: 0653977184

info@homegiftsandmore.nl

KvK-nummer: 88347028

Btw-identificatienummer: NL003763607B10

Bank: Nl21 INGB 0709724683

 

Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de

gegevens over de toezichthoudende autoriteit.

 

Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:

    -  de beroepsvereniging of -organisatie

       waarbij hij is aangesloten;

    -  de beroepstitel, de plaats in de EU of de

       Europese Economische Ruimte waar deze

       is toegekend;

    -  een verwijzing naar de beroepsregels die

       in Nederland van toepassing zijn en

       aanwijzingen waar en hoe deze

       beroepsregels toegankelijk zijn.

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1.  Deze algemene voorwaarden zijn van

    toepassing op elk aanbod van de     

    ondernemer en op elke tot stand gekomen

    overeenkomst op afstand tussen

    ondernemer en consument.

2.  Voordat de overeenkomst op afstand   

    wordt gesloten, wordt de tekst van deze

    algemene voorwaarden aan de

    consument beschikbaar gesteld. Indien dit

    redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de 

    ondernemer voordat de overeenkomst

    op afstand wordt gesloten, aangeven op

    welke wijze de algemene voorwaarden bij

    de ondernemer zijn in te zien en

    dat zij op verzoek van de consument zo

    spoedig mogelijk kosteloos worden

    toegezonden.

3.  Indien de overeenkomst op afstand

    elektronisch wordt gesloten, kan in

    afwijking van het vorige lid en voordat de

    overeenkomst op afstand wordt gesloten,

    de tekst van deze algemene voorwaarden

    langs elektronische weg aan de

    consument ter beschikking worden gesteld

    op zodanige wijze dat deze door de

    consument op een eenvoudige manier kan

    worden opgeslagen op een duurzame

    gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs

    niet mogelijk is, zal voordat de

    overeenkomst op afstand wordt gesloten,

    worden aangegeven waar van de algemene

    voorwaarden langs elektronische weg kan

    worden kennisgenomen en dat zij op

    verzoek van de consument langs

    elektronische weg of op andere wijze

    kosteloos zullen worden toegezonden.

4.  Voor het geval dat naast deze algemene

    voorwaarden tevens specifieke product- of

    dienstenvoorwaarden van

    toepassing zijn, is het tweede en derde lid

    van overeenkomstige toepassing en kan de

    consument zich in geval van tegenstrijdige

    voorwaarden steeds beroepen op de

    toepasselijke bepaling die voor hem het

    meest gunstig is.

 

Artikel 4 - Het aanbod

1.  Indien een aanbod een beperkte

    geldigheidsduur heeft of onder 

    voorwaarden geschiedt, wordt dit

    nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2.  Het aanbod bevat een volledige en

    nauwkeurige omschrijving van de

    aangeboden producten, digitale inhoud

    en/of diensten. De beschrijving is voldoende

    gedetailleerd om een goede beoordeling van

    het aanbod door de consument mogelijk te

    maken. Als de ondernemer gebruik maakt

    van afbeeldingen, zijn deze een

    waarheidsgetrouwe weergave van de

    aangeboden producten, diensten en/of

    digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of

    kennelijke fouten in het aanbod binden de

    ondernemer niet.

3.  Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat

    voor de consument duidelijk is wat de

    rechten en verplichtingen zijn, die aan de

    aanvaarding van het aanbod zijn

    verbonden.

 

Artikel 5 - De overeenkomst

1.  De overeenkomst komt, onder voorbehoud

    van het bepaalde in lid 4, tot stand op het

    moment van aanvaarding door de

    consument van het aanbod en het voldoen

    aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2.  Indien de consument het aanbod langs

    elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt

    de ondernemer onverwijld langs

    elektronische weg de ontvangst van de

    aanvaarding van het aanbod. Zolang de

    ontvangst van deze aanvaarding niet door

    de ondernemer is bevestigd, kan de

    consument de overeenkomst ontbinden.

3.  Indien de overeenkomst elektronisch tot

    stand komt, treft de ondernemer passende

    technische en organisatorische maatregelen

    ter beveiliging van de elektronische

    overdracht van data en zorgt hij voor een

    veilige web omgeving. Indien de consument

    elektronisch kan betalen, zal de

    ondernemer daartoe passende

    veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4.  De ondernemer kan zich binnen wettelijke

    kaders - op de hoogte stellen of de

    consument aan zijn betalingsverplichtingen

    kan voldoen, alsmede van al die feiten en

    factoren die van belang zijn voor een

    verantwoord aangaan van de overeenkomst

    op afstand. Indien de ondernemer op

    grond van dit onderzoek goede gronden

    heeft om de overeenkomst niet aan te

    gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een

    bestelling of aanvraag te weigeren of aan

    de uitvoering bijzondere voorwaarden te

    verbinden.

5.  De ondernemer zal uiterlijk bij levering

    van het product, de dienst of digitale

    inhoud aan de consument de volgende

    informatie, schriftelijk of op zodanige wijze

    dat deze door de consument op een

    toegankelijke manier kan worden

    opgeslagen op een duurzame

    gegevensdrager, meesturen:

    a. het bezoekadres van de vestiging van de

       ondernemer waar de consument met

       klachten terecht kan;

    b. de voorwaarden waaronder en de wijze

       waarop de consument van het

       herroepingsrecht gebruik kan maken,

       dan wel een duidelijke melding inzake

       het uitgesloten zijn van het

       herroepingsrecht;

    c. de informatie over garanties en

       bestaande service na aankoop;

    d. de prijs met inbegrip van alle

       belastingen van het product, dienst of

       digitale inhoud; voor zover van

       toepassing de kosten van aflevering; en

       de wijze van betaling, aflevering of

       uitvoering van de overeenkomst op

       afstand;

    e. de vereisten voor opzegging van de       

       overeenkomst indien de overeenkomst

       een duur heeft van meer dan één jaar 

       of van onbepaalde duur is;

    f. indien de consument een

       herroepingsrecht heeft, het

       modelformulier voor herroeping.

6.  In geval van een duurtransactie is de

    bepaling in het vorige lid slechts van

    toepassing op de eerste levering.

 

Bij producten:

1.  De consument kan een overeenkomst met 

    betrekking tot de aankoop van een product

    gedurende een bedenktijd van minimaal 14

    dagen zonder opgave van redenen

    ontbinden. De ondernemer mag de

    consument vragen naar de reden

    van herroeping, maar deze niet tot opgave

    van zijn reden(en) verplichten.

2.  De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in

    op de dag nadat de consument, of een

    vooraf door de consument

    aangewezen derde, die niet de vervoerder

    is, het product heeft ontvangen, of:

    a. als de consument in eenzelfde bestelling

       meerdere producten heeft besteld: de

       dag waarop de consument, of een

       door hem aangewezen derde, het laatste

       product heeft ontvangen. De ondernemer

       mag, mits hij de consument

       hier voorafgaand aan het bestelproces op

       duidelijke wijze over heeft geïnformeerd,

       een bestelling van meerdere producten

       met een verschillende levertijd weigeren.

    b. als de levering van een product bestaat

       uit verschillende zendingen of

       onderdelen: de dag waarop de

       consument, of een door hem aangewezen

       derde, de laatste zending of het laatste

       onderdeel heeft ontvangen;

    c. bij overeenkomsten voor regelmatige

       levering van producten gedurende een

       bepaalde periode: de dag waarop de

       consument, of een door hem aangewezen

       derde, het eerste product heeft

       ontvangen.

 

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

3.  De consument kan een

    dienstenovereenkomst en een overeenkomst

    voor levering van digitale inhoud die niet

    op een materiële drager is geleverd

    gedurende minimaal 14 dagen zonder

    opgave van redenen ontbinden. De

    ondernemer mag de consument vragen

    naar de reden van herroeping, maar deze

    niet tot opgave van zijn reden(en)

    verplichten.

4.  De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in

    op de dag die volgt op het sluiten van de

    overeenkomst.

 

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

5.  Indien de ondernemer de consument de

    wettelijk verplichte informatie over het

    herroepingsrecht of het modelformulier

    voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt

    de bedenktijd af twaalf maanden na het

    einde van de oorspronkelijke,

    overeenkomstig de vorige leden van dit

    artikel vastgestelde bedenktijd.

6.  Indien de ondernemer de in het

    voorgaande lid bedoelde informatie aan de

    consument heeft verstrekt binnen twaalf

    maanden na de ingangsdatum van de

    oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de

    bedenktijd 14 dagen na de dag waarop

    de consument die informatie heeft

    ontvangen.

 

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

1.  Tijdens de bedenktijd zal de consument

    zorgvuldig omgaan met het product en de

    verpakking. Hij zal het product slechts

    uitpakken of gebruiken in de mate die

    nodig is om de aard, de kenmerken en de

    werking van het product vast te stellen.

    Het uitgangspunt hierbij is dat de

    consument het product slechts mag

    hanteren en inspecteren zoals hij dat

    in een winkel zou mogen doen.

2.  De consument is alleen aansprakelijk voor

    waardevermindering van het product die

    het gevolg is van een manier van omgaan

    met het product die verder gaat dan

    toegestaan in lid 1.

3.  De consument is niet aansprakelijk voor

    waardevermindering van het product als

    de ondernemer hem niet voor of bij het

    sluiten van de overeenkomst alle wettelijk

    verplichte informatie over het

    herroepingsrecht heeft verstrekt.

 

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

1.  Als de consument gebruik maakt van zijn

    herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de

    bedenktermijn door middel van het

    modelformulier voor herroeping of op

    andere ondubbelzinnige wijze aan de

    ondernemer.

2.  Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen

    vanaf de dag volgend op de in lid 1

    bedoelde melding, zendt de consument

    het product terug, of overhandigt hij dit

    aan (een gemachtigde van) de ondernemer.

    Dit hoeft niet als de ondernemer heeft

    aangeboden het product zelf af te halen. De

    consument heeft de terugzendtermijn in

    elk geval in acht genomen als hij het

    product terugzendt voordat de bedenktijd

    is verstreken.

3.  De consument zendt het product terug

    met alle geleverde toebehoren, indien

    redelijkerwijs mogelijk in originele staat

    en verpakking, en conform de door de

    ondernemer verstrekte redelijke en

    duidelijke instructies.

4.  Het risico en de bewijslast voor de juiste en

    tijdige uitoefening van het herroepingsrecht

    ligt bij de consument.

5.  De consument draagt de rechtstreekse

    kosten van het terugzenden van het

    product. Als de ondernemer niet heeft

    gemeld dat de consument deze kosten

    moet dragen of als de ondernemer

    aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de

    consument de kosten voor terugzending

    niet te dragen.

6.  Indien de consument herroept na eerst

    uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de

    verrichting van de dienst of de levering

    van gas, water of elektriciteit die niet

    gereed voor verkoop zijn gemaakt in een

    beperkt volume of bepaalde hoeveelheid

    aanvangt tijdens de bedenktijd, is de

    consument de ondernemer een bedrag

    verschuldigd dat evenredig is aan dat

    gedeelte van de verbintenis dat door de

    ondernemer is nagekomen op het moment

    van herroeping, vergeleken met de volledige

    nakoming van de verbintenis.   

7.  De consument draagt geen kosten voor de

    uitvoering van diensten of de levering van

    water, gas of elektriciteit, die niet gereed

    voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt

    volume of hoeveelheid, of tot levering van

    stadsverwarming, indien:

    a. de ondernemer de consument de

       wettelijk verplichte informatie over het

       herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij

       herroeping of het modelformulier voor

       herroeping niet heeft verstrekt, of;

    b. de consument niet uitdrukkelijk om de

       aanvang van de uitvoering van de dienst

       of levering van gas, water,

       elektriciteit of stadsverwarming tijdens

       de bedenktijd heeft verzocht.

8.  De consument draagt geen kosten voor de

    volledige of gedeeltelijke levering van niet

    op een materiële drager geleverde digitale

    inhoud, indien:

    a. hij voorafgaand aan de levering ervan

       niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met

       het beginnen van de nakoming van

       de overeenkomst voor het einde van de

       bedenktijd;

    b. hij niet heeft erkend zijn

       herroepingsrecht te verliezen bij het

       verlenen van zijn toestemming; of

    c. de ondernemer heeft nagelaten deze

       verklaring van de consument te

       bevestigen.

9.  Als de consument gebruik maakt van zijn

    herroepingsrecht, worden alle aanvullende

    overeenkomsten van rechtswege

    ontbonden.

 

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

1.  Als de ondernemer de melding van

    herroeping door de consument op         

    elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt

    hij na ontvangst van deze melding

    onverwijld een ontvangstbevestiging.

2.  De ondernemer vergoedt alle betalingen

    van de consument, inclusief eventuele

    leveringskosten door de ondernemer

    in rekening gebracht voor het

    geretourneerde product, onverwijld doch

    binnen 14 dagen volgend op de dag

    waarop de consument hem de herroeping

    meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het

    product zelf af te halen, mag hij wachten

    met terugbetalen tot hij het product heeft

    ontvangen of tot de consument aantoont

    dat hij het product heeft teruggezonden,

    naar gelang welk tijdstip eerder valt.

3.  De ondernemer gebruikt voor terugbetaling

    hetzelfde betaalmiddel dat de consument

    heeft gebruikt, tenzij de consument

    instemt met een andere methode. De

    terugbetaling is kosteloos voor de

    consument.

4.  Als de consument heeft gekozen voor een

    duurdere methode van levering dan de

    goedkoopste standaardlevering, hoeft de

    ondernemer de bijkomende kosten voor de

    duurdere methode niet terug te betalen.

 

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

1.  Producten of diensten waarvan de prijs

    gebonden is aan schommelingen op de

    financiële markt waarop de ondernemer

    geen invloed heeft en die zich binnen de

    herroepingstermijn kunnen voordoen;

2.  Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens

    een openbare veiling. Onder een openbare

    veiling wordt verstaan een verkoopmethode

    waarbij producten, digitale inhoud en/of

    diensten door de ondernemer worden

    aangeboden aan de consument die

    persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid

    krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de

    veiling, onder leiding van een

    veilingmeester, en waarbij de succesvolle

    bieder verplicht is de producten, digitale

    inhoud en/of diensten af te nemen;

3.  Dienstenovereenkomsten, na volledige

    uitvoering van de dienst, maar alleen als:

    a. de uitvoering is begonnen met

       uitdrukkelijke voorafgaande instemming

       van de consument; en

    b. de consument heeft verklaard dat hij

       zijn herroepingsrecht verliest zodra de

       ondernemer de overeenkomst volledig

       heeft uitgevoerd;

4.  Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500

    BW en overeenkomsten van

    personenvervoer;

5.  Dienstenovereenkomsten voor

    terbeschikkingstelling van accommodatie,

    als in de overeenkomst een bepaalde

    datum of periode van uitvoering is voorzien

    en anders dan voor woondoeleinden,

    goederenvervoer, autoverhuurdiensten en

    catering;

6.  Overeenkomsten met betrekking tot

    vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst

    een bepaalde datum of periode van

    uitvoering daarvan is voorzien;

7.  Volgens specificaties van de consument

    vervaardigde producten, die niet

    geprefabriceerd zijn en die worden

    vervaardigd op basis van een individuele

    keuze of beslissing van de consument, of die

    duidelijk voor een specifieke persoon

    bestemd zijn;

8.  Producten die snel bederven of een

    beperkte houdbaarheid hebben;

9.  Verzegelde producten die om redenen van

    gezondheidsbescherming of hygiëne niet

    geschikt zijn om te worden teruggezonden

    en waarvan de verzegeling na levering is

    verbroken;

10. Producten die na levering door hun aard

    onherroepelijk vermengd zijn met andere

    producten;

11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is

    overeengekomen bij het sluiten van de

    overeenkomst, maar waarvan de

    levering slechts kan plaatsvinden na 30

    dagen, en waarvan de werkelijke waarde

    afhankelijk is van schommelingen van de

    markt waarop de ondernemer geen invloed

    heeft;

12. Verzegelde audio-, video-opnamen en

    computerprogrammatuur, waarvan de

    verzegeling na levering is verbroken;

13. Kranten, tijdschriften of magazines, met

    uitzondering van abonnementen hierop;

14. De levering van digitale inhoud anders

    dan op een materiële drager, maar alleen

    als:

    a. de uitvoering is begonnen met

       uitdrukkelijke voorafgaande instemming

       van de consument; en

    b. de consument heeft verklaard dat hij

       hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

 

Artikel 11 - De prijs

1.  Gedurende de in het aanbod vermelde

    geldigheidsduur worden de prijzen van de

    aangeboden producten en/of  diensten niet

    verhoogd, behoudens prijswijzigingen als

    gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2.  In afwijking van het vorige lid kan de

    ondernemer producten of diensten

    waarvan de prijzen gebonden zijn aan

    schommelingen op de financiële markt en

    waar de ondernemer geen invloed op heeft,

    met variabele prijzen aanbieden. Deze

    gebondenheid aan schommelingen en het

    feit dat eventueel vermelde prijzen

    richtprijzen zijn, worden bij het aanbod

    vermeld.

3.  Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de

    totstandkoming van de overeenkomst zijn

    alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn

    van wettelijke regelingen of bepalingen.

4.  Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de

    totstandkoming van de overeenkomst zijn

    alleen toegestaan indien de

    ondernemer dit bedongen heeft en:

    a. deze het gevolg zijn van wettelijke

       regelingen of bepalingen; of

    b. de consument de bevoegdheid heeft de

       overeenkomst op te zeggen met ingang

       van de dag waarop de prijsverhoging

       ingaat.

5.  De in het aanbod van producten of

    diensten genoemde prijzen zijn inclusief

    btw.

 

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

1.  De ondernemer staat er voor in dat de

    producten en/of diensten voldoen aan de

    overeenkomst, de in het aanbod vermelde

    specificaties, aan de redelijke eisen van

    deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de

    op de datum van de totstandkoming van

    de overeenkomst bestaande wettelijke

    bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

    Indien overeengekomen staat de

    ondernemer er tevens voor in dat het

    product geschikt is voor ander dan

    normaal gebruik.

2.  Een door de ondernemer, diens

    toeleverancier, fabrikant of importeur

    verstrekte extra garantie beperkt nimmer

    de wettelijke rechten en vorderingen die de

    consument op grond van de overeenkomst

    tegenover de ondernemer kan doen gelden

    indien de ondernemer is tekortgeschoten in

    de nakoming van zijn deel van de

    overeenkomst.

3.  Onder extra garantie wordt verstaan

    iedere verbintenis van de ondernemer,

    diens toeleverancier, importeur of

    producent waarin deze aan de consument

    bepaalde rechten of vorderingen toekent

    die verder gaan dan waartoe deze wettelijk

    verplicht is in geval hij is tekortgeschoten

    in de nakoming van zijn deel van de

    overeenkomst.

 

Artikel 13 - Levering en uitvoering

1.  De ondernemer zal de grootst mogelijke

    zorgvuldigheid in acht nemen bij het in

    ontvangst nemen en bij de uitvoering

    van bestellingen van producten en bij de

    beoordeling van aanvragen tot verlening

    van diensten.

2.  Als plaats van levering geldt het adres dat

    de consument aan de ondernemer kenbaar

    heeft gemaakt.

3.  Met inachtneming van hetgeen hierover in

    artikel 4 van deze algemene voorwaarden

    is vermeld, zal de ondernemer

    geaccepteerde bestellingen met bekwame   

    spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen

    uitvoeren, tenzij een andere

    leveringstermijn is overeengekomen. Indien

    de bezorging vertraging ondervindt, of

    indien een bestelling niet dan wel slechts

    gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,

    ontvangt de consument hiervan uiterlijk

    30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst

    heeft bericht. De consument heeft in dat

    geval het recht om de overeenkomst

    zonder kosten te ontbinden en recht op

    eventuele schadevergoeding.

4.  Na ontbinding conform het vorige lid zal

    de ondernemer het bedrag dat de

    consument betaald heeft onverwijld

    terugbetalen.

5.  Het risico van beschadiging en/of

    vermissing van producten berust bij de

    ondernemer tot het moment van bezorging

    aan de consument of een vooraf

    aangewezen en aan de ondernemer bekend

    gemaakte vertegenwoordiger, tenzij

    uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

1.  De consument kan een overeenkomst die

    voor onbepaalde tijd is aangegaan en die

    strekt tot het geregeld afleveren van

    producten (elektriciteit daaronder

    begrepen) of diensten, te allen tijde

    opzeggen met inachtneming van daartoe

    overeengekomen opzeggingsregels en een

    opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2.  De consument kan een overeenkomst die

    voor bepaalde tijd is aangegaan en die

    strekt tot het geregeld afleveren van

    producten (elektriciteit daaronder

    begrepen) of diensten, te allen tijde tegen

    het einde van de bepaalde duur opzeggen

    met inachtneming van daartoe

    overeengekomen opzeggingsregels en een

    opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3.  De consument kan de in de vorige leden

    genoemde overeenkomsten:

    - te allen tijde opzeggen en niet beperkt

       worden tot opzegging op een bepaald

       tijdstip of in een bepaalde periode;

    - tenminste opzeggen op dezelfde wijze als

       zij door hem zijn aangegaan;

    - altijd opzeggen met dezelfde

       opzegtermijn als de ondernemer voor

       zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

4.  Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is

    aangegaan en die strekt tot het geregeld

    afleveren van producten (elektriciteit

    daaronder begrepen) of diensten, mag niet

    stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd

    voor een bepaalde duur.

5.  In afwijking van het vorige lid mag een

    overeenkomst die voor bepaalde tijd is

    aangegaan en die strekt tot het geregeld

    afleveren van dag- nieuws- en weekbladen

    en tijdschriften stilzwijgend worden

    verlengd voor een bepaalde duur van

    maximaal drie maanden, als de consument

    deze verlengde overeenkomst tegen het

    einde van de verlenging kan opzeggen met

    een opzegtermijn van ten hoogste één

    maand.

6.  Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is

    aangegaan en die strekt tot het geregeld

    afleveren van producten of diensten, mag

    alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur

    worden verlengd als de consument te allen

    tijde mag opzeggen met een opzegtermijn

    van ten hoogste één maand. De

    opzegtermijn is ten hoogste drie maanden

    in geval de overeenkomst strekt tot het

    geregeld, maar minder dan eenmaal per

    maand, afleveren van dag-, nieuws- en

    weekbladen en tijdschriften.

7.  Een overeenkomst met beperkte duur tot

    het geregeld ter kennismaking afleveren

    van dag-, nieuws- en weekbladen en

    tijdschriften (proef- of kennismaking

    abonnement) wordt niet stilzwijgend

    voortgezet en eindigt automatisch na

    afloop van de proef- of

    kennismakingsperiode.

Duur:

8.  Als een overeenkomst een duur van meer

    dan een jaar heeft, mag de consument na

    een jaar de overeenkomst te allen tijde met

    een opzegtermijn van ten hoogste één

    maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en

    billijkheid zich tegen opzegging vóór het

    einde van de overeengekomen duur

    verzetten.

 

Artikel 15 - Betaling

1.  Voor zover niet anders is bepaald in de

    overeenkomst of aanvullende voorwaarden,

    dienen de door de consument verschuldigde

    bedragen te worden voldaan binnen 14

    dagen na het ingaan van de

    bedenktermijn, of bij het ontbreken

    van een bedenktermijn binnen 14 dagen

    na het sluiten van de overeenkomst. In

    geval van een overeenkomst tot het

    verlenen van een dienst, vangt deze

    termijn aan op de dag nadat de 

    consument de bevestiging van de

    overeenkomst heeft ontvangen.

2.  Bij de verkoop van producten aan

    consumenten mag de consument in

    algemene voorwaarden nimmer verplicht

    worden tot vooruitbetaling van meer dan

    50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen,

    kan de consument geen enkel recht doen

    gelden aangaande de uitvoering van de

    desbetreffende bestelling of dienst(en),

    alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft

    plaatsgevonden.

3.  De consument heeft de plicht om

    onjuistheden in verstrekte of vermelde

    betaalgegevens onverwijld aan de

    ondernemer te melden.

4.  Indien de consument niet tijdig aan zijn

    betalingsverplichting(en) voldoet, is deze,

    nadat hij door de ondernemer is gewezen

    op de te late betaling en de ondernemer de

    consument een termijn van 14 dagen heeft

    gegund om alsnog aan zijn

    betalingsverplichtingen te voldoen, na het

    uitblijven van betaling binnen deze 14-

    dagen-termijn, over het nog verschuldigde

    bedrag de wettelijke rente verschuldigd en

    is de ondernemer gerechtigd de door hem

    gemaakte buitengerechtelijke incassokosten

    in rekening te brengen. Deze incassokosten

    bedragen maximaal: 15% over openstaande

    bedragen tot € 2.500,=; 10% over de

    daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de

    volgende € 5.000,= met een minimum van

    € 40,=. De ondernemer kan ten voordele

    van de consument afwijken van genoemde

    bedragen en percentages.

 

Artikel 16 - Klachtenregeling

1.  De ondernemer beschikt over een

    voldoende bekend gemaakte

    klachtenprocedure en behandelt de klacht

    overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2.  Klachten over de uitvoering van de

    overeenkomst moeten binnen bekwame tijd

    nadat de consument de gebreken heeft

    geconstateerd, volledig en duidelijk

    omschreven worden ingediend bij de

    ondernemer.

3.  Bij de ondernemer ingediende klachten

    worden binnen een termijn van 14 dagen

    gerekend vanaf de datum van ontvangst

    beantwoord. Als een klacht een

    voorzienbaar langere verwerkingstijd

    vraagt, wordt door de ondernemer

    binnen de termijn van 14 dagen

    geantwoord met een bericht van ontvangst

    en een indicatie wanneer de consument

    een meer uitvoerig antwoord kan

    verwachten.

4.  De consument dient de ondernemer in

    ieder geval 4 weken de tijd te geven om de

    klacht in onderling overleg op te lossen. Na

    deze termijn ontstaat een geschil dat

    vatbaar is voor de geschillenregeling.

5.  Het kan altijd voorkomen dat er iets niet       helemaal gaat zoals gepland. We raden u       aan om klachten eerst bij ons kenbaar te       maken door te mailen naar                         info@homegiftsandmore.nl Leidt dit niet         tot  een oplossing, dan is het mogelijk om       uw geschil aan te melden voor bemiddeling     via WebwinkelKeur via                           https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. 

   Tevens is het voor consumenten in de EU       ook mogelijk om klachten aan te melden       via het ODR-platform van de Europese         Commissie. Dit ODR-platform is te               vinden op http://ec.europa.eu/odr.               Wanneer uw klacht nog niet elders in           behandeling is dan staat het u vrij om uw       klacht te deponeren via het platform van       de Europese Unie.


Artikel 17 - Geschillen

1.  Op overeenkomsten tussen de ondernemer

    en de consument waarop deze algemene

    voorwaarden betrekking hebben, is

    uitsluitend Nederlands recht van

    toepassing.

 

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

 

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

 

-  Aan: Home, Gifts & More

               Scheldestraat 21

          3313 GX Dordrecht

          info@homegiftsandmore.nl

 

-  Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten:

.............................................................................................

herroept/herroepen*

 

-  Besteld op*/ontvangen op*

..............................................................................................

-    Ordernummer,

..............................................................................................

 

-  Naam:

 

-  Adres:

 

-  Handtekening consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

 

-  Datum

 

 

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Algemene Voorwaarden

 

IInhoudsopgave


 Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 9 - De prijs

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 - Betaling

Artikel 14 - Klachtenregeling

Artikel 15 - Geschillen

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen


Artikel 1 - Definities


In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; Lees alles over bedenktijd

2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;


3. Dag: kalenderdag;


4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;


5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.


6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;


7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.


8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;


9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;


10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.


11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.



Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer


Home, Gifts & More Scheldestraat, 213313 GX DORDRECHT Nederland T (065) 397-7184 E info@HomeGiftsAndMore.nl KVK 88347028 BTW nummer nl003763607b10


Artikel 3 - Toepasselijkheid


1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.


2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.


3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.


4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.


5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.


6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.


7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.



Artikel 4 - Het aanbod


1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.


2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

 

3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

 

4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.


5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.


6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder: de prijs inclusief belastingen; de eventuele kosten van verzending; de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn; het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht; de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst; de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert; de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel; of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de consument te raadplegen is; de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen; de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten; de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.



Artikel 5 - De overeenkomst


1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.


2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.


3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

 

4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.


5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen: het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan; de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht; de informatie over garanties en bestaande service na aankoop; de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst; de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.


6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.


7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.




 Artikel 6 - Herroepingsrecht Bij levering van producten:


 1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.


 2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.


3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. 4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willenmaken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit. Bij levering van diensten:

1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.


 2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.



Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping


1. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product.


2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.


3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.


4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst. Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument; die duidelijk persoonlijk van aard zijn; die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden; die snel kunnen bederven of verouderen; waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft; voor losse kranten en tijdschriften; voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken; voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten: betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode; waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken; betreffende weddenschappen en loterijen.



Artikel 9 - De prijs


1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.


2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.


3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.


4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.


5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw. 6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordtgeen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.



Artikel 10 - Conformiteit en garantie


1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.


2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.


3. Op alle producten is de wettelijke garantie van toepassing. De duur van de wettelijke garantie kan verschillen op basis van de aard van het product.


4. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.


5. De garantie geldt niet indien: de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken; de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn; de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.



Artikel 11 - Levering en uitvoering


1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.


2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.


3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.


4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.


5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.


6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.


7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.



Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging Opzegging


1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.


2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.


3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten: te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode; tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen. Verlenging

1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften

(proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode. Duur

1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.



Artikel 13 - Betaling


1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.


2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden. 3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.



Artikel 14 - Klachtenregeling


1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.


2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.


3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.


4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.


5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie.


6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.


7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.



Artikel 15 - Geschillen


1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.


2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.



Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

 

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

 

-  Aan: Home, Gifts & More    

Scheldestraat 21

3313 GX Dordrecht

info@homegiftsandmore.nl

+31 653977184

 

-  Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten: *

..............................................................................................................................................................................................................................................


herroept/herroepen*

 

-       Besteld op*/ontvangen op*

.............................................................................................................................................................................................................................................

-  Ordernummer 

.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


-  Naam

 

-  Adres

 

-  Handtekening consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

 

-  Datum

 

 

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.